Script dosyasını oluşturduktan sonra AddComponent ile öncelikle nesnemin kontrolörüne(inspector) ekliyorum.
Add Componente tıkladıktan sonra Component menüsünden Scripts i seçiyorum. Burada görünen İsimler daha önceden oluşturmuş olduğum Script dosyalarımın isimleridir. Nesneme eklemek istediğim Script dosyasının ismini bu menüden bularak tıklıyorum ve kontrolörüme(inspector) ekliyorum. Ekledikten sonra kontrolörümde(inspector) Script dosyamın eklendiğini görüyorum.
Nesnem ile Script dosyamı birleştirdikten sonra Script dosyamda nesnemin özelliklerini kullanacağım.
İlk öğrendiğim metod Script dosyamda
public GameObject cube;
değişken tanımlaması yapıyorum. Bu tanımlamadan sonra dosyamı kaydedip Unitye dönüyorum. Nesneme tıkladıktan sonra kontrolörde(inspector) Script özellikğimin eklendiği bölüme geliyorum ve burada Script dosyasında tanımlama yaptığım değişkenimin adının yazıldığını görüyorum.
Değişken adının yanında bulunan "None" değerinin üzerine, Project sekmesinde bulunan nesnemi basılı tutup bırakıyorum.
bu işlemi yaptıktan sonra, Script dosyamda cube değişkeninde yaptığım değişiklikler oyundaki nesnemin üzerindeki değişikliklere neden olacaktır.
İkinci öğrendiğim metod ise Script dosyamda
public GameObject cube = GameObject.Find("Cube");
tanımlaması ile ilk yöntemim gibi nesneme ile script dosyamdaki değişken ile müdahale edebileceğim. Burada bulunan Find fonksiyonu içerisine verilen parametre adı Hierarchy sekmesindeki nesnemin adı ile aynı olmalıdır.
Bu tanımlamalar ile yapılan bir örnek kod paylaşmak isterim.
bu tanımlama sayesinde cube nesnemin bulunduğu pozisyon her üst ok ile alt oka tıklamamla değişecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder